در سایه فشار پاکستان و بی‌تفاوتی طالبان؛ دختر پناهجوی افغان دست به خودکشی زد

شفقنا افغانستان – منابع محلی از راولپندی پاکستان گزارش داده‌اند که یک دختر جوان پناهجوی افغان شب گذشته (۱۳ ثور) با پرتاب خود از یک ساختمان بلند، به زندگی‌اش پایان داده است. این رویداد در منطقه گلبرگ شهر راولپندی رخ داده و نگرانی‌ها درباره وضعیت وخیم روحی و روانی مهاجران افغان در پاکستان را بار دیگر برجسته کرده است.

به گزارش شفقناافغانستان؛ منابعی که با خانواده قربانی در تماس بوده‌اند، می‌گویند این دختر از فشارهای روحی ناشی از بلاتکلیفی مهاجرتی، آینده نامعلوم و نبود حمایت‌های انسانی رنج می‌برد. هنوز جزئیات دقیقی از هویت یا وضعیت پرونده مهاجرتی او منتشر نشده است.

این نخستین بار نیست که مهاجران افغان در پاکستان دست به خودکشی می‌زنند؛ سال گذشته نیز یک دختر جوان به دلیل ناامیدی از تعیین تکلیف پرونده‌اش در اسلام‌آباد، به زندگی خود پایان داده بود.

وضعیت هزاران پناهجوی افغان در پاکستان در سایه اخراج‌های جمعی، بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی و سیاست‌های سخت‌گیرانه اسلام‌آباد، بحرانی‌تر از همیشه است.

این در حالیست که سکوت طالبان در قبال رنج مهاجران افغان، بخشی از سیاست بی‌اعتنایی این گروه نسبت به سرنوشت مردمی است که تحت سلطه‌اش آواره شده‌اند.
سیاست‌های ضدانسانی پاکستان در برخورد با مهاجران افغان، نه‌تنها ناقض اصول پناهندگی است، بلکه مسئولیت‌های بین‌المللی اسلام‌آباد را به‌صورت سیستماتیک زیر پا می‌گذارد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار