آزادی ۲۳۰ مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان

شفقناافغانستان – وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان روز یک‌شنبه، چهارم جوزا، از آزادی ۲۳۰ شهروند افغان از زندان‌های پاکستان خبر داد. بر اساس گزارش این وزارت، این مهاجران در دو روز گذشته پس از سپری کردن دورانی کوتاه در حبس، از گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش شفقناافغانستان؛ طبق اعلام مقام‌های طالبان، این افراد در مناطق مختلف پاکستان دستگیر و به مدت یک تا دو روز در زندان‌های محلی نگهداری شده بودند. این در حالی است که در هفت روز گذشته، صدها مهاجر دیگر نیز از زندان‌های پاکستانی آزاد و به افغانستان بازگشته‌اند.

در موازات این اتفاق، روند اخراج مهاجران غیرقانونی افغان از خاک پاکستان همچنان ادامه دارد؛ به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۸۴ هزار تن در کمتر از یک ماه اخراج شده‌اند.

این در حالیست که این تحولات نشان‌دهنده فشارهای قابل توجهی است که دولت پاکستان بر مهاجران افغان وارد می‌کند. از یک سوء آزادی برخی افراد از زندان می‌تواند نشانه تلاش برای تسهیل عبور مجدد آن‌ها به افغانستان باشد، اما از سوی دیگر، اخراج گسترده و سیستماتیک مهاجران نشان از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری دارد که در شرایط انسانی حساس افغانستان، واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را بدنبال خواهد داشت.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار