نماینده سازمان ملل خواستار از سرگیری گفت‌وگو میان طالبان و پاکستان شد

شفقنا افغانستان – ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، در واکنش به حملات هوایی شب گذشته بر سه ولایت شرقی کشور، خواستار ازسرگیری گفت‌وگو میان طالبان و پاکستان شده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آقای بنت امشب در ایکس نوشته است که دو طرف باید از به‌کارگیری خشونت برای حل مشکلات دست بردارند.

او افزوده است که مشارکت چند زن در مذاکرات می‌تواند مفید باشد.

گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد همچنین هم‌صدا با یوناما، خواستار حفاظت از غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی شده است.

طالبان می‌گویند پاکستان دیشب مناطقی در ولایت‌های خوست، کنر و پکتیکا را بمباران کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که در ولایت خوست نُه کودک و یک زن کشته و چهار نفر دیگر در کنر و پکتیکا زخمی شده‌اند.

او افزوده است که قربانیان غیرنظامی هستند و در این حملات تعدادی خانه نیز ویران شده است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) تأیید کرده است که براثر این حملات در خوست و کنر دست‌کم ۱۰ غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند که بیشترشان کودکان هستند.

ارتش پاکستان گفته است که به ولایت‌های شرقی افغانستان حمله نکرده و ادعای طالبان بی‌اساس است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار