سازمان ملل: سوءتغذیه کودکان در افغانستان به مرز بحران بی‌سابقه رسید؛ چهار میلیون کودک در معرض خطر

شفقنا افغانستان- سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید اعلام کرده است که بحران گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان به‌طور بی‌سابقه‌ای رو به افزایش است و شمار زیادی از کودکان با خطر جدی سوءتغذیه و تهدید مستقیم جان مواجه‌اند.

به گزارش شفقنا افغانستان؛ این نهاد روز چهارشنبه، ۲۶ قوس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که سطح سوءتغذیه کودکان در افغانستان در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در سال آینده وخیم‌تر شود. به گفته سازمان ملل، کاهش روزافزون دسترسی به خدمات درمانی، روند مقابله با سوءتغذیه را با چالش جدی روبه‌رو کرده و جان هزاران کودک را در معرض خطر قرار داده است.

پیش‌تر برنامه جهانی غذا (WFP) هشدار داده بود که در صورت تداوم شرایط کنونی، نزدیک به چهار میلیون کودک افغان ممکن است در سال آینده با سوءتغذیه مواجه شوند. در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده است که برای ادامه و گسترش خدمات بشردوستانه در افغانستان، به تأمین فوری ۹۵۰ میلیون دالر بودجه نیاز دارد.

این در حالیست که تداوم بحران اقتصادی، محدودیت‌های گسترده بر دسترسی به خدمات اساسی و کاهش کمک‌های بین‌المللی، سوءتغذیه کودکان را به یکی از جدی‌ترین تهدیدهای انسانی در افغانستان تبدیل کرده است. در صورت بی‌توجهی جامعه جهانی، این بحران می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری بر سلامت نسل آینده و ثبات اجتماعی کشور بر جای بگذارد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار