نعیم قاسم: یک وجب از خاک لبنان واگذار نمی‌شود؛ مذاکره مستقیم با اسرائیل باید متوقف شود

شفقنا افغانستان- دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تأکید بر اینکه حتی یک وجب از خاک این کشور نیز در دست رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند، از مقامات کشورش درخواست کرد تا مذاکرات مستقیم با این رژیم را متوقف سازند.

به گزارش شفقنا، شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان ظهر امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که حجت الاسلام و المسلمین «نعیم قاسم»، دبیرکل حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای، خاطر نشان ساخت که حاکمیت کنونی در حالی که حقوق این کشور را نادیده می‌گیرد، از خاک خود دست می‌کشد و با مردم مقاوم آن مقابله می‌کند، نمی‌تواند در قدرت بماند.

شیخ نعیم قاسم در بیانیه خود همچنین از حاکمیت لبنان درخواست کرد به سوی مردم بازگردد تا آنها را به دور خود جمع کند و با اجماعی که توافقنامه طائف قانون اساسی کنونی این کشور را بر اساس آن بنا نهاده، حاکمیت همه ملت باشد نه بخشی از آن.

وی در ادامه عنوان کرد: مسئولیت حاکمیت این است که از گناهان خطرناک خود که لبنان را در چرخه بی‌ثباتی قرار می‌دهد، دست بکشد، مسئولیت دارد مذاکرات مستقیم با دشمن اسرائیلی را متوقف کند و مذاکرات غیرمستقیم را در پیش بگیرد و تصمیم خود در دوم مارس که مقاومت و مردم آن یعنی بیش از نیمی از مردم لبنان را جرم‌انگاری می‌کند، لغو کند تا بتواند یک گفت‌وگوی را در پیش بگیرد که منافع لبنان را بدون اینکه تسلیم دیکته‌های اسرائیل و خارجی شود، بالاتر از هر چیز دیگری قرار دهد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین تأکید کرد که پیش از هر چیزی، ورودی و راه حل نیز تحقق پنج شرط این حزب برای مسیر پس از برقراری آتش‌بس در لبنان یعنی «توقف تجاوز زمینی، دریایی و هوایی، عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی، آزادی اسرا، بازگشت مردم به همه روستاها و شهرک‌های خود و بازسازی» می‌باشد.

وی اظهار داشت: رویکرد راه‌حل از آنجا شروع می‌شود که مشکل تجاوز است و مقاومت واکنش به تجاوز است نه علت آن، سلاح مقاومت نیز برای دفع تجاوز است و در این مرحله، به دلیل اشغالگری اسرائیل و افشای اهداف تجاوز در اشغال لبنان به عنوان بخشی از اسرائیل بزرگ، یک سلاح دفاع از موجودیت می‌باشد.

شیخ نعیم قاسم خاطر نشان ساخت: ما از سلاح و دفاع دست نمی‌کشیم و میدان، آمادگی مقاومت برای حماسه کربلایی را به اثبات رسانده است، فداکاری‌ها بزرگ است با این حال، بهای آزادسازی و زندگی عزتمندانه است که مردم بزرگ لبنان آن را با مقاومت شرافتمندانه خود به عنوان یکی از دو گزینه «رهایی و عزت یا اشغال و ذلت» تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: اما کسانی که خواستار تسلیم شدن هستند، وضعیت آنها عجیب است! آنها هدف قرار نمی‌گیرند و از اعتبار دیگران می‌پردازند و خرده حاکمیت و دستاورد را به قیمت نابودی برادران و هموطنان خود و اشغال بخشی از لبنان می‌پذیرند. به وحدت ملی بازگردید تا همه پیروز شوند و دشمنان ببازند.

دبیرکل حزب‌الله همچنین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکای ستمگر، روی پایان دادن به حزب‌الله، مقاومت اسلامی آن و مردم متحد به وسیله مقاومت، عزت و شرافت حساب باز کرده و هیچ ابزار، جنایت، توطئه و راهی را باقی نگذاشت که برای این کار دنبال نکرده باشد، با این حال از آغاز نبرد «اولی البأس» در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴ تاکنون موفق نشده است.

وی عنوان کرد: شرط بندی محوری دشمن در ۲ مارس ۲۰۲۶ بود و ما با نبرد «العصف المأکول» با آن روبرو شدیم، پس دشمن اسرائیلی، حامیان آن، شکست‌خوردگان و همراه با آنها، همه جهان نیز از پایداری مقاومت‌کنندگان، شجاعت و قدرت آنها و تنوع و کارآمدی شیوه‌های مبارزه آنها، مدیریت نبرد با رهبری و کنترل ماهرانه و حضور چشمگیر مردم در کنار جبهه مقاومت با وجود تحمل آوارگی و فداکاری‌های بزرگ شگفت‌زده شدند.

شیخ نعیم قاسم ضمن تأکید بر اینکه دشمن صهیونیست به بن‌بست رسیده چرا که مقاومت ادامه دارد، قدرتمند است و نمی‌توان آن را شکست داد، افزود: در این فضای فداکاری، سربلندی و شکست دشمن، حاکمیت به سوی امتیاز دادن رایگان، ذلت‌آمیز و غیرضروری شتافت که تنها توجیه آن، تسلیم شدن بدون هیچ‌گونه مقابلی حتی به اندازه آب بینی یک بز است.

وی خاطر نشان ساخت: ما مذاکره مستقیم را قاطعانه رد می‌کنیم و صاحبان قدرت بدانند که عملکرد آنها به نفع لبنان و به نفع خود آنها نخواهد بود، چرا که آنچه دشمن اسرائیلی-آمریکایی از آنها می‌خواهد، در دستشان نیست و آنچه شما از دشمن می‌خواهید را به شما نمی‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر اینکه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پاکستان به دنبال پایداری افسانه‌ای مقاومت و مردم آن در لبنان، آتش‌بس در این کشور رخ نمی‌داد، از ایران به همین خاطر تشکر و قدردانی کرد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه بیانیه خود، ضمن تأکید بر اینکه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پاکستان به دنبال پایداری افسانه‌ای مقاومت و مردم آن در لبنان، آتش‌بس در این کشور رخ نمی‌داد، از ایران به همین خاطر تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن طرح این پرسش که «چرا حاکمیت خشمگین شده است؟»، افزود: اگر آتش‌بس از سوی هر میانجی بیاید، باید آن را بپذیریم و هیچ‌کس جز لبنان در مورد شروط آن برای راه‌حل مذاکره نخواهد کرد. در چهارشنبه سیاه خونین، تجاوز اسرائیل به بیروت و همه لبنان با ۲۰۰ حمله هوایی ظرف ۱۰ دقیقه و بیش از ۳۰۰ شهید غیرنظامی و ۱۲۰۰ مجروح روی داد و دشمن اسرائیلی توجیه می‌کند که حاکمیت لبنان علاقه‌ای به آتش‌بس ندارد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: حاکمیت مقابله کرد و سه‌شنبه روز ننگ و شرمساری در واشنگتن و در دیدار مستقیم با دشمن بود. پس از آن وزارت امور خارجه آمریکا توافق‌نامه‌ای را منتشر کرد و در آن ذکر نموده که دولت لبنان آن را امضا کرده بدون اینکه تشکیل جلسه دهد. این توافق‌نامه شامل آتش‌بس از سوی لبنان و باز گذاشتن دست اسرائیل برای ادامه تجاوز و همچنین «اذعان دولت‌های لبنان و اسرائیل به لزوم مهار فعالیت‌های حزب‌الله و دیگر گروه‌های سرکش» است. ما هیچ اظهارنظری از مقامات حاکمیت نشنیدیم. آیا حاکمیت تصمیم گرفته دوشادوش دشمن اسرائیلی علیه ملت خود کار کند؟

وی با بیان اینکه «همچنان امیدواریم که حاکمیت از گناهان خود دست بکشد»، عنوان کرد: بگذارید مشخص و روشن باشد که این مذاکرات مستقیم و نتایج آن به گونه‌ای است که انگار برای ما وجود ندارد و از نزدیک و دور به ما مربوط نمی‌شود. ما به مقاومت خود در دفاع از لبنان و مردم آن ادامه می‌دهیم. به پیش از دوم مارس بازنخواهیم گشت، به تجاوز اسرائیل پاسخ خواهیم داد و با آن مقابله خواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: دشمن هر چه قدر تهدید کند ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد، سر تعظیم فرود نخواهیم آورد و شکست نخواهیم خورد. هر اندازه می‌خواهید تهدید کنید، چرا که مردان خدا در میدان سرشان خم نمی‌شود بلکه سر ستمگران زمین، فرومایگان بشر و هیولاهای آفرینش را خم می‌کنند. ما با همه شرافتمندان، با جنبش امل، نیروهای سیاسی ملی و شخصیت‌های مناطق و فرقه‌های مختلف یک دست خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد خون شهدا به عنوان امانتی بر گردن ما و در رأس آنها، سرور شهیدان امت، سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی‌الدین، شهدا، زخم‌های مجروحان، شکنجه‌های اسرا و جانفشانی‌های مردم خود در آوارگی و همه تلاش و جانفشانی‌های آنها پایمال شود.

وی تأکید کرد: در مورد توانایی‌های ما نپرسید، چرا که با ماه‌ها و سال‌ها اندازه‌گیری نمی‌شود، بر سه‌گانه «ایمان، اراده و قدرت» استوار است و این سه‌گانه تمام شدنی نیست. به پایداری مجاهدان،عظمت مردم ما و وعده خداوند به مؤمنان که «ما به یقین پیامبران خود و کسانی که ایمان آورده‌اند را در زندگی دنیا و در روزی که گواهان به پا می‌خیزند یاری می‌دهیم» بنگرید تا میزان توانایی‌های ما را بدانید که حد و مرزی ندارند.

دبیرکل حزب‌الله همچنین خاطر نشان ساخت: برای تاریخ ثبت کنید که دشمن اسرائیلی حتی در یک وجب از خاک اشغالی ما باقی نخواهد ماند و مردم ما به سرزمین خود تا آخرین وجب از مرز جنوبی‌مان با فلسطین اشغالی باز خواهند گشت. ای مردم ما، همان‌گونه که با یکدیگر مقاومت کردیم، با یکدیگر نیز آن را بازسازی خواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم در پایان بیانیه خود نیز عنوان کرد: ما از همه کسانی که به لبنان کمک می‌کنند و از آزادسازی و بازسازی آن حمایت می‌کنند استقبال می‌کنیم و از هرکسی که به خواسته‌های دشمن خدمت می‌کند و قدرت لبنان را مختل می‌سازد استقبال نمی‌کنیم.

خبر اصلی را در المنار ببینید

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار