شکایت از بی‌توجهی در زایشگاه‌های دولتی کابل؛ جان مادران در خطر است

شفقنا افغانستان – شماری از بیماران در کابل از بی‌توجهی کارمندان زایشگاه‌های دولتی شکایت کرده و می‌گویند که این وضعیت جان بیماران، به‌ویژه مادران باردار، را با خطر جدی روبه‌رو کرده است.

برخی بیماران روز چهارشنبه، ۲۳ ثور، در زایشگاه رابعه بلخی گفته‌اند که کارکنان این مرکز از پذیرش برخی بیماران خودداری می‌کنند.

بسته‌گان یکی از بیماران به روزنامه ۸صبح گفته‌اند که داکتران این زایشگاه همسر او را حتی بدون انجام تشخیص لازم مرخص کرده‌اند.

به گفته او: «در سه شبی که خانمم آنجا بود، چهار مادر پیش چشم او جان خود را از دست دادند.»

او افزوده است که با وجود تکمیل هفته چهلم بارداری همسرش، کارمندان زایشگاه گفته‌اند که هنوز دو هفته دیگر تا موعد زایمان باقی مانده است.

این شهروند با ابراز نگرانی تأکید کرده است که بی‌توجهی کارمندان صحی می‌تواند جان مادران و نوزادان را به خطر بیندازد.

روزنامه ۸صبح پیش‌تر نیز از بدرفتاری کارمندان برخی زایشگاه‌ها با زنان باردار گزارش داده بود. در برخی موارد، حتی ادعاهایی از لت‌وکوب بیماران نیز مطرح شده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار