پزشکیان: ایران هرگز به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود

شفقنا افغانستان – مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران عصر امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «یک بار دیگر در این مجمع اعلام می‌کنم که ایران هرگز به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، پزشکیان گفت: «ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این یک باور اعتقادی و فتوای رهبری است، در نتیجه به هیچ وجه به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده‌ایم و نخواهیم بود.»

رییس‌جمهور ایران گفت در جایی که بر هم زننده آرامش در منطقه اسرائیل است ایران باید تحریم شود، ما یک شعری داریم که می‌گوید «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری» یکی در جای دیگری منطقه را بر هم میزند و کسان دیگری را تحریم می‌کنند.

او افزود: «خانم‌ها و آقایان؛ جمهوری اسلامی ایران از صلح و ثبات استقبال می‌کند. ما باور داریم که آینده منطقه و جهان باید بر پایه همکاری، اعتماد و توسعه مشترک شکل بگیرد و در این چارچوب ایران از روند صلح میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان حمایت می‌کند.

پزشکیان گفت ایران امیدوار است تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در اوکراین به توافقی عادلانه و پایدار بین روسیه و اوکراین بیانجامد.

او همچنین گفت که ایران از پیمان دفاعی بین دو کشور برادر مسلمان، عربستان سعودی و پاکستان به عنوان آغازی برای نظام امنیت فراگیر منطقه با همکاری کشورهای مسلمان غرب آسیا در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی استقبال می‌کند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار